#E-komercija
Liudas Stanevičius

Elastic Search – kuo šis paieškos variklis gali būti naudingas Jūsų el. parduotuvei

Elastic Search – kuo šis paieškos variklis gali būti naudingas Jūsų el. parduotuvei

Elastic Search „Elastic Search“ yra plataus panaudojimo, atviro kodo, paieškos ir tekstinės įvesties analitinio apdorojimo variklis. Specifiškai tariant, tai yra nepriklausomas duomenų bazės serveris, kuris kaupia priimtus duomenis kompleksiniu būdu, optimizuotu tekstinėms paieškoms. Šis įrankis yra patogus naudojimui, vartotojo sąsaja įgyvendinama HTML/JSON formatu. Toks šio termino apibrėžimas pateikiamas www.nksc.lt svetainėje. Yra daugybė būdų, kaip šį paieškos variklį galima išnaudoti – žemiau apžvelgsiu tik pagrindinius argumentus ir pavyzdžius, kodėl verta jį naudoti.

Paieškos svarba

Jeigu jūsų el. parduotuvėje yra keletas produktų – tikriausiai paieškos nereikės. Tačiau, jeigu turite daug kategorijų ir dar daugiau produktų – gerai ir greitai veikiančios paieškos svarba vis didėja. Įsivaizduokite, Jūsų klientas žino kokio produkto ieško, tačiau nežino kokiai kategorijai jis gali būti priskirtas. Tokiu atveju, paieška bus itin geras pagalbininkas.

Šiek tiek statistikos:

  • 59% svetainių lankytojų naudoja paiešką naršant svetainėje;
  • 15% mieliau rinksis naudoti paiešką vietoje hierarchinės meniu struktūros
  • 50% ir daugiau lankytojų, patekusių į titulinį puslapį iš karto pasinaudos vidine paieška tam, kad galėtų naršyti po svetainę.

Tokie skaičiai išryškina paieškos svarbą. Daugiau apie vartotojų elgseną – čia.

Taigi, paieška yra svarbi dėl šių priežasčių:

  • Padeda rasti ieškomos informacijos: tai bene svarbiausias funkcionalumas, kuris taupo laiką ir gerina naudotojo patirtį (UX)
  • Sumažina atmetimo rodiklį (angl. bounce rate): neturint paieškos, tikimybė didėja, kad jūsų klientas neras norimos informacijos per pirmus keletą paspaudimų ir uždarys naršyklės langą;
  • Padeda gerinti naudotojų patirtį (UX): galite kaupti duomenis, ko jūsų lankytojai ieško, randa arba ko jiems nepavyksta rasti. Turėdami tokią informaciją, galite koreguoti paieškos veikimą taip, kad ji gražintų kiek įmanoma tikslesnius rezultatus.
  • Naujų raktažodžių paieška: paieškos laukas gali sufleruoti, ko žmonės ieško jūsų svetainėje. Žinodami populiarius raktažodžius galite optimizuoti savo svetainę paieškos sistemoms (SEO) – sukurti dedikuotus puslapius būtent populiariems raktažodžiams
  • Konversijos rodiklio optimizavimas: paieškos duomenys padės optimizuoti svetainę taip, kad lankytojai rastų būtent to, ko ieško. Pavyzdžiui, sukurti puslapius (angl. landing page) būtent dedikuotiems raktažodžiams.

Elastic Search naudojimo privalumai

Greitis ir tikslumas – tokių parametru paprastai nepavyks pasiekti naudojant tradicines SQL užklausas. Didesnis naudotojų pasitenkinimas bus tuomet, kai paieška rodys rezultatus realiu laiku vedant frazę, o rezultatai atitiks būtent tai, ko ieškoma.

Pagrindiniai privalumai:

  • Autocomplete ir Autosuggest: tokia paieška gražins rezultatus, net jeigu paieškos frazė parašyta su klaida (pvz. ieškant ipone, bus pateikiami rezultatai pagal iphone). Autocomplete veikia taip, kad rašant paieškos frazė, sistema automatiškai bando spėti sekančius simbolius pagal ankstesnius duomenis.
  • Sinonimai: tinkamai sukonfigūravus, paieškos variklis gražins tuos pačius rezultatus ieškant pagal panašius žodžius (pvz. i-phonei phoneiphone)
  • Stop žodžiai: galimybė eliminuoti tokius žodžius, kurie neturėtų daryti įtakos paieškos rezultatams (pvz. kad, ir, bet)
  • Lankstus rezultatų rūšiavimas: pavyzdžiui, jeigu ieškoma frazė randama produkto pavadinime – jis bus aukščiau nei kitas produktas, kur frazė paminėta tik jo aprašyme
  • Greitis: puikiai dirba su dideliu duomenų kiekiu. Palyginimui, tradicinės SQL duomenų bazė gali trukti 5 ar daugiau sekundžių įvykdyti paieškos užklausą. Elastic Search tai gali atlikti per 5 ms.
  • Optimalus serverio resursų naudojimas: dokumentai (arba su produktai susijusi informacija) ir meta duomenys yra saugomi serverio operatyvinėje atmintyje (RAM). Dėl šios priežasties dokumentų paieška vyksta greičiau vien dėl to, kad nereikia skaityti duomenų iš kietojo disko.
  • Praplečiamumas (angl. scalability): kadangi Elastic Search veikia kaip atskiras servisas, tai leidžia didinti pajėgumus prijungiant daugiau nei vieną serverį. Tokiu būdu, paieška gali vykti ir tarp itin didelio (petabaitai) kiekio duomenų.

Magento ir Elastic Search

Iš populiariausių el. komercijos platformų, Magneto 2 neseniai (naujausia 2.3 versija) patapo vienintele, kurios standartinis funkcionalumas yra pritaikytas veikimui su Elastic Search. Papildomai, yra ir nemažai trečiųjų šalių įskiepių, leidžiančių išplėsti paieškos funkcionalumą:

Lietuviškos elektroninės parduotuvės, naudojančios Elastic Search:

  • www.ideal.lt
  • www.sportsman.lt
  • www.deimena.lt
  • www.avitela.lt
Grįžti į blogą

Susidomėjote? Aptarkime jūsų projektą

Paskambinkite ar parašykite el. laišką ir mes suplanuosime susitikimą kurio metu aptarsime jūsų projektą ir mūsų idėjas jums.