#E-komercija
Creation

Viskas apie konversijų rodiklį

Viskas apie konversijų rodiklį

Ar žinote kas yra konversijų rodiklis, ką jis parodo ir kam yra reikalingas? Konversijų rodiklis apibrėžia, kiek procentų Jūsų svetainės lankytojų įvykdo kažkokį Jūsų nustatytą veiksmą.

Konversija gali būti:

  • vartotojo sukūrimas,
  • naujienlaiškio prenumerata,
  • produkto įtraukimas į norimų produktų sąrašą (angl. wishlist),
  • produkto įdėjimas į krepšelį,
  • užsakymo atlikimas.

Elektroninėje komercijoje konversijų rodiklis dažniausiai nurodo lankytojų, atlikusių užsakymą Jūsų svetainėje, procentą.

Kaip apskaičiuoti konversijų rodiklį?

Norint apskaičiuoti konversijų rodiklį, lankytojų veiksmus daliname iš lankytojų skaičiaus ir dauginame iš 100 procentų. Paprastas pavyzdys: jeigu per tam tikrą laiko tarpą Jūsų elektroninę parduotuvę aplanko 3000 lankytojų, o konversijas įvykdo 30, tai reiškia, kad (30/3000*100%) Jūsų parduotuvės konversijų rodiklis yra 1%.

Nenustebkite ir neišsigąskite – vidutinis elektroninės komercijos konversijų rodiklis yra 1% – 2%.  Net viską atliekant gerai, konversijų rodiklis retai kada perkopia 2% ribą. Iš tiesių, Jūs netgi turėtumėte siekti 2%+ konversijų rodiklio. Taigi, kaip tai padaryti?

Kaip optimizuoti konversijų rodiklį?

Pirmiausia reikia išsiaiškinti ką lankytojai veikia Jūsų svetainėje, kaip su ja sąveikauja ir kur „užstringa“ bei kodėl ją palieka. Tai padaryti padeda įvairūs įrankiai. Aptarkime keletą jų:

Inspectlet

Šis įrankis leidžia įrašyti kiekvieną Jūsų svetainės lankytojų žingsnį. Inspectlet parodo vartotojo IP adresą, naršymo svetainėje pradžios puslapį, iš kur jis pateko į svetainę ir kiek laiko joje praleido.

Norint pradėti sesijų įrašinėjimo procesą tereikia susikurti Inspectlet vartotoją ir pridėti į svetainę script’ą. Nemokama Inspectlet versija leidžia įrašyti iki 100 sesijų per mėnesį. Tiesiog pridėkite script’ą, prisijunkite prie Inspectlet ir pasirinkite norimą peržiūrėti įrašytą sesiją.

Mixpanel

Mixpanel leidžia matyti svetainės lankytojų veiksmus, pažymint norimus svetainės elementus. Šis įrankis neįrašinėja sesijų, tačiau jis detaliai atvaizduoja vartotojų elgseną: kur vartotojai spustelėja, kiek kartų ir t.t.

Visa tai padeda nustatyti tam tikrų formų laukų naudingumą ir tai, kiek svarbios lankytojams yra įvairios svetainės sekcijos. Be to, Mixpanel suteikia galimybę naudoti A / B testavimą. A / B testavimas parodo, kurie laukai ar išdėstymai labiau pritraukia vartotojus atlikti konversiją.

Konversijų rodiklis

Paprasčiausias A / B testavimo pavyzdys – kaip pasikeičia paspaudimų rodiklis, pakeitus tik mygtuko dizainą.

CrazyEgg

CrazyEgg įrankis leidžia pamatyti lankytojų elgseną svetainėje. Naudodamas šiluminius žemėlapius, slinkimo žemėlapius ir perdengimo įrankius (angl. overlay tools) CrazyEgg parodo, kur įvykdoma daugiausiai paspaudimų ir kitų sąveikų.

Įrankio pateikiamas „konfeti“ tipo vaizdas parodo vietas, kur vartotojai spusteli, o skirtingos spalvos rodo didesnį arba mažesnį paspaudimų skaičių.

Konversijų rodiklis

Šiluminio žemėlapio analizė gali padėti suprasti ką daro vartotojai, vos patekę į Jūsų svetainę, dažnai atskleidžiant galimybes pagerinti tam tikrus svetainės naršymo aspektus.

Google Analytics ir Webmaster Tools

Rekomenduojame naudoti Google Analytics. Šis įrankis leidžia pamatyti:

  • Kaip lankytojai rado Jūsų svetainę. Tai gali būti Google paieška, patekimas iš kitos svetainės ar tiesioginis apsilankymas.
  • Kiek laiko lankytojai praleidžia Jūsų svetainėje.
  • Lankytojų buvimo vietą.
  • Ar tai yra naujas lankytojas, ar ne.
  • Kokią naršyklę, operacinę sistemą lankytojai naudojo ir ar buvo naudojamas mobilusis įrenginys.
  • Kiek lankytojų įvykdė konversiją (atsižvelgiant į Jūsų nustatytą konversijos veiksmą) ir kas juos prie to privedė.

Google paieškos konsolė padės sužinoti, kokius raktinius žodžius naudotojai įveda, norėdami rasti Jūsų svetainę. Be to, ji parodo įvairias klaidas, kurios gali turėti įtakos Jūsų svetainės reitingams, pvz.: lėtai užkraunami puslapiai, blogos nuorodos ir t.t.

Tam, kad pagerintumėte konversijų rodiklį, pirmiausia reikėtų pagerinti klientų patirtį apsiperkant Jūsų elektroninėje parduotuvėje. Tai padaryti galite atlikdami keletą veiksmų, kuriuos aprašėme straipsnyje „Pirkėjų viliojimo menas – į ką atkreipti dėmesį kuriant el. parduotuvę?“. Taip pat visada galite kreiptis į mus. Mes galime Jums padėti įdiegti minėtus įrankius, kurti tolimesnę strategiją bei padėti žengti geresnės pirkimo internetu patirties link.

Jeigu norite sužinoti daugiau, pagerinti svetainės SEO rezultatus ar turite kitų klausimų – maloniai lauksime Jūsų susisiekiant telefonu: +37052030333 arba el. paštu info@creation.lt 🙂

Grįžti į blogą

Susidomėjote? Aptarkime jūsų projektą

Paskambinkite ar parašykite el. laišką ir mes suplanuosime susitikimą kurio metu aptarsime jūsų projektą ir mūsų idėjas jums.