logo

Kas yra dropshipingas ir kaip jį automatizuoti?

gegužės 28 d., 2019 Autorius: Liudas Stanevičius

Dropshipingas (angl. dropshipping) pagal apibrėžimą – prekybos modelis, įsigijant produktus atskirai iš didmenininko ir pristatant juos tiesiogiai savo klientui. Lietuviško šio termino atitikmens internete nepavyko rasti, todėl naudosime kolkas anglišką žodį.

Taigi, užuot įsigiję didelį atsargų kiekį, jūs tiesiog bendradarbiaujate su dropshipingo paslaugos teikėju ir parduodate produktus, kuriuos jis siūlo. Tuomet, gavus užsakymą, jį perduotumėte tiekėjui, kuris užbaigtų užsakymą už jus, t.y. supakuotų ir išsiųstų produktus jūsų klientui. Tiekėjas pristatys produktą tiesiai iš savo sandėlio, o jūs sumokėsite jam už siunčiamos prekės kainą bei pristatymo paslaugas.

Kaip veikia dropshipingas

Kokie yra dropshipingo privalumai?

Toks verslo modelis turi daug privalumų:

  • Mažesnis kapitalo poreikis: nereikia investuoti daug pinigų užpildant sandėlį atsargomis. Tokiu atveju, perkate produktą tik tada, kai turite jam užsakymą.
  • Platesnis produktų asortimentas: nereikia iš anksto įsigyti viso asortimento, todėl savo klientams galite pasiūlyti žymiai didesnį produktų skaičių.
  • Sumažinta rizika: rizika, susijusi su elektroninės prekybos vykdymu labai sumažėja. Net ir nepasiteisinus tokiam modeliui, jums neliks pilnas sandėlys produktų, kuriuos reikės parduoti nuostolingai.
  • Esate nepriklausomi nuo vietovės: kadangi neturite vykdyti sandėliavimo operacijų, verslą galite vykdyti betkur ir betkada naudojantis savo nešiojamuoju kompiuteriu.
  • Neribotas augimas: nereikia rankiniu būdu vykdyti kiekvieno užsakymo, todėl gana paprasta tokį verslą plėsti.

Kokie yra dropshipingo trūkumai?

  • Konkurencija: kadangi norint vykdyti šį verslą nereikia didelio pradinio kapitalo, daugybė žmonių gali juo užsiimti. Automatiškai, susidaro ir didesnė konkurencija.
  • Mažesnė marža: dėl esamos konkurencijos, marža nebus labai didelė. Dėl to pradžioje augti gali būti sunku – reklamai išleisite pelną, kad pritraukti daugiau klientų.

Kokia galima pelno marža?

Pelno marža labai skirsis priklausomai nuo parduodamų produktų. Brangios elektronikos marža yra nedidelė ir greičiausiai bus nuo 5% iki 10%. Tačiau, mažesnės kainos priedų arba išskirtinių produktų marža dažnai būna net 100% ar daugiau.

Bendrai, vidutiniškas dropshipingo verslo pelningumas yra apie 10–15%.

Viskas priklauso nuo:

  • Kokias kainas susiderėsite su tiekėjais;
  • Kokias siuntų pristatymo kainas pasiūlys tiekėjas;
  • Kiek kainuos pritraukti naują klientą.

Kur parduoti drop-ship produktus?

Tokio tipo produktais prekyba vykdoma beveik visur! Daugelis „eBay“ ir „Amazon“ pardavimų įvykdomi per dropshipingo paslaugų teikėjus. Taip pat tūkstančiai elektroninių parduotuvių (ypač mažesnės) vykdo prekybą dropshipingo pagrindu.

Net ir didieji žaidėjai naudoja dropshipingą, kad išplėstų savo produktų asortimentą ir pasiūlą. Didelės kompanijos, kaip pvz. pigu.lt, varle.lt, skytech.lt ir kt. parduoda kai kuriuos mažiau populiarius produktus šiuo metodu, taip pasiūlydami savo klientams platų pasirinkimą, tuo pat metu ribojant sandėliuojamą inventorių. Tokio tipo produktams dažnai bus taikomas skirtingas pristatymo terminas ir nebus galimybės pasirinkti atsiimti prekių jų fizinėse parduotuvėse.

Lengviausia pradėti dropshipingo verslą būtų atidarant elektroninę parduotuvę ir ją užpildant savo tiekėjų prekėmis.

Taigi, nuo ko pradėti?

Turint elektroninę parduotuvę, jums prireiks surasti dropshipingo tiekėjus ir papildyti savo asortimentą jų prekėmis. Šį procesą galima automatizuoti naudojant įrankius, kurie leidžia automatiškai importuoti ir atnaujinti informaciją iš tiekėjų keletą kartų per parą.

Didėjant produktų skaičiui, automatizavimas bus neišvengiamas – nauji produktai atsiranda dažnai, prekių likučiai ir kainos gali keistis bent keletą kartų per parą.

Automatizavimo privalumai:

  • Pdidinkite asortimentą pridedant naujų tiekėjų
  • Valdykite maržą ir antkainius taip, kaip jūs norite
  • Filtruokite prekes, kuriomis nenorite prekiauti
  • Automatizuokite duomenų importą taip, kad jūsų el. parduotuvės katalogo administravimas reikalautų mažiau laiko.

Didmenininkų gali būti daugiau nei vienas. Pavyzdžiui, didieji elektronikos ir buitinės technikos importuotojai ir didmenininkai Lietuvoje (sujungti  dropshipingo tiekėjai Lietuvoje):

  • ABC Data
  • ELKO Lietuva
  • ACC Distribution
  • ALSO Lietuva
  • TD Baltic
  • MAE Technology
  • Arte Domestica
  • AP Trade
  • Pretendentas
  • Prenta

Taigi, derėkitės dėl kainų ir pristatymo sąlygų! :)