logo

Paslėpta elektroninio verslo sėkmė – atsiskaitymo procesas

rugsėjo 6 d., 2018 Autorius: Rūta Songailaitė

Ieškant būdų, kaip padidinti el. parduotuvės pardavimus, atsiskaitymo proceso svarba dažnai yra tinkamai neįvertinama ir „praleidžiama pro akis“. Visas dėmesys dažniausiai yra skiriamas parduotuvės dizainui. Nieko keisto, juk pirmas įspūdis yra itin svarbus – tai galimybė įtikinti klientą pasilikti, naršyti svetainėje ir pirkti. Taigi, kodėl, pasiekus pirkimo žingsnį, net 60% – 80% krepšelių yra paliekama, taip ir neįvykdžius užsakymo?

checkout

 

 

 

 

 

 

 

 

Norime pateikti keletą patarimų, kaip galėtumėte sumažinti paliktų krepšelių (angl. abandoned carts) skaičių.

Kuo paprastesnis atsiskaitymo procesas

Pasirūpinkite, kad atsiskaitymo forma būtų aiški ir lengvai suprantama. Tam padėti gali įvedimo laukų pritaikymas tik tai informacijai, kuri turi būti įvesta. Pavyzdžiui, datos įvedimo laukui naudokite datos parinkimą (angl. date picker), šaliai ar miestui pasirinkti – išskleidžiamą sąrašą (angl. dropdown), o el. pašto laukelis turėtų būti tikrinamas ar įvesta informacija atitinka el. pašto adreso formatą.

Taip pat galima panaikinti būtinybę pildyti tam tikrus laukus, priklausomai nuo kitų pirkėjo nustatytų parinkčių. Pavyzdžiui, jeigu klientas pasirinko pristatymo būdą „atsiimsiu vietoje“, tuomet informacijos apie jo adresą ar miestą tolimesniam užsakymo vykdymui veikiausiai nereikia.

Atsiskaitymo už pirkinius procesą gali palengvinti įmokų surinkimo sistemos, pavyzdžiui, PayPal, PaySera ir pan. Jos leidžia vartotojams prisijungti prie savo banko paskyros ir atsiskaityti už prekes greičiau bei saugiau. Tokiu būdu yra užtikrinama, kad atsiskaitymo procesas nebus bereikalingai apsunkintas.

Vieno žingsnio atsiskaitymas (angl. one step checkout)

Kone populiariausias paprasto atsiskaitymo proceso pavyzdys – vieno žingsnio atsiskaitymas. Tai – visas užsakymo įvykdymas viename lange.

vieno žingsnio atsiskaitymasDažniausiai užsakymo langas yra padalinamas į 3 stulpelius, kur pirkėjas vienu metu gali matyti visą savo įvestą informaciją, užsakymo sumą bei jos kitimą.

Pašto kodo problemos

Su šia problema susidurama labai dažnai. Retas kuris tiksliai pamena savo adresui priklausantį pašto kodą. Todėl, kai atsiskaitant už pirkinius reikia įrašyti pašto kodą, krepšelis yra laikinai paliekamas, o naujame naršyklės lange ieškoma reikiamo pašto kodo. Jeigu norite išvengti tokių pirkinių krepšelių palikinėjimų, rekomenduojame šalia pašto kodo įvedimo laukelio pateikti nuorodą (pvz., į post.lt), kur pirkėjai galėtų lengvai rasti reikiamą pašto kodą. Be to, galima padaryti taip, kad sistema automatiškai užpildytų pašto kodo laukelį pagal įvestą adresą. Tokio funkcionalumo pavyzdį galite pažiūrėti sportsman.lt projekte.

Prekių grąžinimo taisyklės

Prieš ką nors įsigyjant el. parduotuvėje, pirkėjams dažnai yra svarbu susipažinti su prekių keitimo ir grąžinimo sąlygomis. Tai netgi gali būti lemiamas veiksnys užsakymo užbaigimui. Todėl pravartu būtų ne tik svetainės apatinėje dalyje, bet ir užsakymo lange pateikti nuorodą į prekių keitimo ir grąžinimo taisykles ar tiesog pateikti keletą pagrindinių punktų.

Visada matomas pirkinių krepšelio turinys

Naršant el. parduotuvėje, pirkinių krepšelis turėtų būti lengvai pasiekiamas ir matomas bet kuriuo metu. Krepšelio turinio matymas visuose atsiskaitymo proceso žingsniuose pirkėjui užtikrins, kad jis tikrai perka tik tai, ką įdėjo į krepšelį ir tik tokį kiekį, kokį pasirinko. Tokiu būdu išvengsite grįžinėjimo atgal užsakymo vykdymo žingsniuose, įgysite didesnį kliento pasitikėjimą Jūsų el. parduotuve ir užtikrinsite gerą vartotojo patirtį (angl. user experience – UX).

Apsipirkimas be registracijos

Dažnai elektroninėse parduotuvėse užsakymą įvykdyti gali tik registruoti vartotojai. Versdami klientus registruotis tik pakišate jiems priežastį palikti parduotuvę nepabaigus užsakymo. Leiskite klientams atsiskaityti už prekes „svečio režimu“, o tik paskui pasiūlykite susikurti vartotoją ir tokiu būdu išsaugoti pirkimo informaciją ateičiai. Bet kokiu atveju gausite kliento vardą ir el. pašto adresą.

Siuntimo / Pristatymo kaina

Geriausia būtų klientams pasiūlyti nemokamą siuntimą. Kitu atveju – pasiūlykite tokią pristatymo kainą, kurią pirkėjai tikrai būtų pasiruošę mokėti. Tokiu būdu nesudarysite sąlygų klientams jaustis apgautiems. Atvirkščiai – jie galės nesijaudinti dėl „paslėptų“ mokesčių, o tai daro pirkimo procesą smagesniu.

Atsiskaitymo būdai

Vieni pirkėjai teikia pirmenybę atsiskaitymui grynaisiais, kiti – atsiskaitymui banko kortele prekių atsiėmimo metu (pavyzdžiui, paštomatuose), treti yra pasiruošę atlikti bankinį pavedimą ar atsiskaityti naudojant įmokų sistemas (PayPal, PaySera ir pan.). Kuo daugiau skirtingų atsiskaitymo būdų pasiūlysite – tuo didesnė tikimybė, kad klientas ras jam tinkamą ir užbaigs užsakymą.

Priminkite klientams apie paliktus pirkinių krepšelius

Apsvarstykite Pop Up lango panaudojimą. Tik atminkite, kad tokie langai dažnai yra labai erzinantys. Jeigu yra galimybė, paskatinkite pirkėją užbaigti užsakymą Pop Up lange pasiūlydami nuolaidos kodą ar kuponą, kurį pirkėjas galėtų panaudoti tik tuo metu.

Taip pat galite panaudoti krepšelio palikimo programas. Jos leidžia sukurti papildomus elektroninius laiškus, kurie bus išsiunčiami klientui su jo palikto krepšelio turiniu ar specialiu nuolaidos kodu, kad paskatintų klientą užbaigti užsakymą.

Magento platformoje:

Pagal nutylėjimą, Magento neteikia tokio el. parduotuvės funkcionalumo, tačiau galima įdiegti vieną iš daugelio tam skirtų modulių. Keletas jų:

 

Taigi, atsiskaitymo procesas yra bene svarbiausia elektroninės parduotuvės dalis. Kiekvienas žingsnis čia yra itin svarbus ir daro didžiulę įtaką pirkėjui. Pritaikykite visus įmanomus sprendimus, kad  atsiskaitymo procesas būtų kuo paprastesnis ir patogesnis.