logo

Pirkėjų viliojimo menas – į ką atkreipti dėmesį kuriant el. parduotuvę?

rugsėjo 21 d., 2018 Autorius: Rūta Songailaitė

Apsipirkimo vietų ir būdų šiandien yra daugiau nei kada nors buvo, o išlaikyti pirkėjų dėmesį darosi vis sunkiau. Todėl, jeigu turite elektroninį verslą ir norite jį puoselėti bei auginti, reikia sugebėti greitai patraukti pirkėjų dėmesį ir užtikrinti, kad pirkimai vyktų sklandžiai ir lengvai.

Taigi, kaip pagerinti vartotojo patirtį perkant internetu? Toliau pateikiame keletą būdų, kaip užtikrinti, kad pirkėjai liktų patenkinti ir grįžtų į Jūsų elektroninę parduotuvę dar ne kartą.

Pasinaudokite socialiniais tinklais

Nepriklausomai nuo Jūsų tikslinės auditorijos, šiandien žmonės yra pratę prie reklamų ir bendravimo socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, YouTube, Facebook, Instagram ar Twitter. Pasinaudokite šių nemokamų platformų privalumais kurdami klientus pritraukiančias strategijas. Tai gali būti itin svarbus marketingo sprendimas Jūsų verslui. Pritraukite klientus socialiniuose tinkluose, o tada nukreipkite juos į el. parduotuvės tinklapį.

e-commerce social networks

Įsitikinkite, kad Jūsų svetainė yra greitai užkraunama

Svetainė turėtų būti užkraunama per keletą sekundžių tiek kompiuteryje, tiek mobiliajame įrenginyje. Didžiausias Jūsų priešas yra ne konkurentas, o mygtukas „Atgal“. Jeigu svetainė kraunasi per ilgai, klientai nelaukia – jie eina apsipirkti kažkur kitur. Taip pat reikėtų nepamiršti mobiliųjų įrenginių. Juk šiandien beveik du trečdaliai vartotojų naudoja mobiliuosius įrenginius kaip pagrindinę prieigą prie interneto. Svetainės greitį galite patikrinti GTmetrix arba Google pageSpeed Insights pagalba. Čia taip pat pateikiami patarimai, kaip pagerinti gautus rezultatus.

Skirkite pakankamai dėmesio navigacijai

Lankytojai turėtų galėti lengvai naršyti Jūsų svetainėje. Stenkitės panaikinti nereikalingus paspaudimus ir įdiegti tokias funkcijas, kaip automatinis slinkimas (angl. auto scroll), kad išvengtumėte vartotojų dėmesio praradimo. Produktų kategorijų struktūra turėtų būti logiška, tačiau naudokite kuo mažiau lygių, kad klientai galėtų pasiekti norimą produktą kaip įmanoma greičiau.

Pasirinkite strategiškai tinkamą vietą paieškos laukeliui. Tokiu būdu pirkėjai greitai ir lengvai ras tai, ko ieško. Elektroninėje parduotuvėje taip pat turėtų būti galimybė klientui susiaurinti paiešką pasirenkant prekinį ženklą, spalvą, kainą ar dydį.

Atminkite, kad gera nuotrauka gali būti verta tūkstančio žodžių

Nenuvertinkite aukštos kokybės produktų nuotraukų. Galbūt gerai žinomiems produktams tai nėra būtina, tačiau pirkėjams kokybiškos nuotraukos kelia pasitikėjimą ir užtikrina, kad jie perka būtent tai, ko nori.

Untitled

Gyvename vizualiniame pasaulyje, kur svetainė be puikių paveikslėlių nepaskatins klientų pirkti. Tinkamos nuotraukos ir tinkamas jų kiekis (bet ne per daug) suteikia pirkėjams jausmą, tarsi apsipirkinėtų tikroje parduotuvėje. Verta pamąstyti ir apie nuotraukas, kur produktas yra naudojamas realybėje, pavyzdžiui, prie parduodamos vazos nuotraukų pridėkite nuotrauką, kur ta pati vaza yra pastatyta ant stalo, o joje – gėlės.

Detalus produkto aprašymas

Kiekvienas elektroninės parduotuvės lankytojas pirmiausia peržiūri produktų paveikslėlius, o tada keliauja skaityti pasirinkto produkto aprašymo. Atminkite, kad klientai negali paliesti ir gyvai apžiūrėti prekės. Venkite per trumpų ir pernelyg bendrų aprašymų. Galbūt verta pagalvoti apie trumpą produkto video demonstraciją?

Klientų atsiliepimai

Klientų atsiliepimai yra puikus būdas informuoti potencialius klientus apie prekės kokybę ir perkamumą. Potencialūs klientai labai dažnai skaito atsiliepimus, o tai gali jiems palengvinti pirkimo procesą ir paskatinti pirkti. Žmonės labai teigiamai žiūri į galimybę matyti realius atsiliepimus iš žmonių, pirkusių ir naudojančių tą pačią prekę. Pasirūpinkite, kad atsiliepimai apie prekę būtų lengvai randami prekės puslapyje. Tai gali turėti labai daug įtakos klientų sprendimui pirkti prekę ar panašios prekės peržiūrėjimui.

customer-reviews

Lengvai randami kontaktai arba live chat’as

Svarbu, kad Jūsų kontaktinė informacija būtų lengvai randama, nes klientai skiria labai trumpą savo dėmesio laiką. Vienas iš susisiekimo su Jumis būdų – realaus laiko pokalbis (angl. live chat). Tai leidžia klientams lengvai su Jumis susisiekti ir užduoti klausimus apie produktus nepakeliant telefono ar nelaukiant kol atsakysite į elektroninį laišką.

Kita vertus, prieš integruodami live chat funkcionalumą, įsitikinkite, ar tikrai galėsite nedelsiant atsakyti klientams darbo valandų metu. Geriau tokio funkcionalumo išvis nediegti, negu dažnai įjungti „laikinai nepasiekiamas“ režimą. Jei visgi nuspręsite įdiegti realaus laiko pokalbio funkcionalumą, siūlome išbandyti vienus iš populiariausių live chattawk.to ir zendesk chat.

Pasiūlykite nemokamą siuntimą

Klientams patinka nemokamo siuntimo galimybė. Tai leidžia pirkėjams nesijaudinti dėl „paslėptų“ mokesčių ir daro pirkimo procesą smagesniu.

Nustatykite tinkamas produktų kainas

Jeigu pardavinėjate gerai žinomų prekinių ženklų produktus, kuriais prekiauja ir daugelis kitų parduotuvių, Jums, dėl konkurencijos, gali tekti mažinti kainas. Dažnai keiskite kainas, kad pamatytumėte kaip tai veikia pardavimus. Taip pat atminkite, kad Jūsų rinkodara ir nuotraukų kokybė turi daug įtakos kainai, kurią pirkėjai yra pasiruošę mokėti.

Pasirūpinkite atsiskaitymo procesu

Jeigu Jūsų el. parduotuvėje atsiskaitymo procesas užtrunka per ilgai, yra sudėtingas ar netradicinis, pirkimo proceso metu galite prarasti daug klientų. Atsiskaitymo procesas yra kritiškai svarbi vieta, kur turėtumėte taikyti įvairius testavimus, pavyzdžiui, A / B testavimą. A / B testavimas – tai dviejų internetinės svetainės versijų palyginimas tam, kad būtų išsiaiškinta, kuri versija yra geresnė. Žinoma, dauguma el. komercijos platformų turi paruoštus standartinius atsiskaitymo proceso žingsnius, tačiau Jums vis tiek gali tekti juos pakeisti ir pritaikyti Jūsų el. parduotuvei.

what-ab-test

 

 

 

 

 

 

 

Pasirūpinkite, kad atsiskaitymo formoje klientui būtų viskas aišku. Tam gali padėti įvedimo laukų pritaikymas tik tai informacijai, kuri turi būti įvesta. Pavyzdžiui, datos įvedimo laukui naudokite datos parinkimą (angl. date picker) arba išskleidžiamą sąrašą (angl. dropdown). Tam, kad atsiskaitymo procesas nebūtų bereikalingai apsunkintas, vertėtų naudoti tokias įmokų surinkimo sistemas, kaip PayPal, PaySera ir pan. Jos leidžia vartotojams prisijungti prie savo paskyros ir atsiskaityti už prekes greičiau bei saugiau.

Daugiau apie atsiskaitymo proceso optimizavimą galite sužinoti mūsų straipsnyje „Paslėpta elektroninio verslo sėkmė – atsiskaitymo procesas“.

Priminkite klientams apie paliktus pirkinių krepšelius

Jeigu Jūsų el. parduotuvėje yra dažnai paliekami krepšeliai, t.y. klientas apsilanko Jūsų svetainėje, įdeda prekę į krepšelį ir išeina, tada paliktų krepšelių programinė įranga gali smarkiai padidinti pardavimus. Kai kurios elektroninės komercijos platformos tokią programinę įrangą siūlo nemokamai, kaip dalį el. parduotuvės funkcionalumo. Krepšelio palikimo programos leidžia sukurti papildomus elektroninius laiškus, kurie bus išsiunčiami klientui su jo palikto krepšelio turiniu ar specialiu nuolaidos kodu, kad paskatintų klientą užbaigti užsakymą.

Magento platformoje:

Pagal nutylėjimą, Magento neteikia tokio el. parduotuvės funkcionalumo, tačiau galima įsigyti vieną iš daugelio tam skirtų modulių. Keletas jų:

Paliktų krepšelių skaičiaus sumažinimas turėtų būti vienas iš Jūsų prioritetų, kadangi toks reiškinys, dažnai siekia net 60% – 80%.

Parodykite klientams, kad Jūsų el. parduotuvė yra saugi

Svarbu sukurti tam tikrą pasitikėjimo lygį per trumpą laiko tarpą. Klientai turi žinoti, kad Jūsų parduotuvėje yra naudojamos standartinės saugumo priemonės ir jaustis saugiai, įvesdami savo banko kortelės duomenis. Keli dalykai, kurie galėtų padėti:

  • Įdiekite SSL atsiskaitymo metu (yra daugelyje el. komercijos platformų).
  • Naudokite nedidelius kreditinių kortelių, PayPal ar kitų mokėjimo būdų paveikslėlius kaip indikatorių, kad siūlote patikimus atsiskaitymo būdus.
  • Pateikite McAfee, GeoTrust ar kitus saugumo ženklelius. Jeigu tomis paslaugomis nesinaudojate, paveikslėlių geriau nepridėkite.

Nepamirškite prekės grąžinimo taisyklių

Daugiau nei pusė klientų, prieš pirkdami, perskaitys ar bent užmes akį į prekių grąžinimo politiką. Pasistenkite, kad prekės grąžinimas būtų kuo paprastesnis bei aiškiai išdėstykite grąžinimo taisykles.

Rašybos klaidos

Taip, teisingai, rašybos klaidos yra labai svarbu. Įsitikinkite, kad viskas Jūsų svetainėje yra aprašyta be klaidų, nes taip galite prarasti klientų pasitikėjimą Jūsų įmone.

 

Mūsų pateiktos gairės skirtos tam, kad padėtų Jums pasiekti savo tikslų. Svarbu, kad nuolat analizuotumėte savo strategijas ir pritaikytumėte jas kasdien besikeičiančiame elektroninės prekybos pasaulyje. Tai padės išlaikyti klientus ir padidinti pardavimus.

Siūlome paskaityti ir kitus mūsų straipsnius elektroninės komercijos tema.