#E-komercija
Liudas Stanevičius

Pasiruošimas el. komercijos projektui

Pasiruošimas el. komercijos projektui

Darbas interneto sprendimų įmonėje iš ties yra įdomus, ypač kai darbas susijęs su klientais, kurie vykdo veiklą keletoje šalių ir skirtinguose sektoriuose. Kiekviena diena pilna iššūkių, kuriuos reikia įveikti. Tačiau, aš galiu tik įsivaizduoti, kaip Jūs, mūsų klientai, jaučiatės, kai reikia su mumis susisiekti dėl naujų el. komercijos projektų. El. komercija gali būti rimtas riešutėlis ne tik naujiems, bet ir patyrusiems žaidėjams.

Net jeigu jau esate susipažinę su Magento turinio valdymo sistema, tačiau kartais reikia mūsų pagalbos ar patarimo su techniniais klausimais. Ir jeigu techninės žinios nėra Jūsų stipriausia pusė arba paprasčiausiai tokių žinių Jums nereikia. Kuriant elektroninės komercijos projektą reikės susėsti prie vieno stalo ir pradėti kelionę.

Pirminė informacija, kurią gauname iš Jūsų būna labai skirtinga: vieni kreipiatės su labai specifine ir tikslia informacija, kiti su paprasčiausiu prašymu padėti. Dėl to, kartais pradėti darbus galime iš karto, o kartais reikia detalesnės analizės. Nesvarbu kokiu metodu dirbsime – Jūsų poreikiais mes pasirūpinsime.

Tačiau, jeigu norėtumėte, kad procesas vyktų greičiau (nes laikas dažnai spaudžia), neblogai būtų pasiruošimą projektui daryti iš anksto.

Geras pasiruošimas yra būtinas

Projekto pradžioje, mes paprastai užduodame daug klausimų. Kartais detalės, kurių mes prašome, gali būti suvokiamos kaip nereikšmingos. Suprantame, kad savo projektą norite įgyvendinti kuo skubiau, ir kad mes pradėtumėme savo darbą kaip įmanoma greičiau. Tačiau, tai nebūtinai yra geriausias požiūris. Pasirengimas pradžioje gali turėti įtakos projekto įgyvendinimo eigai, netgi kokybei ar finansiniam rezultatui. Kuo daugiau patirties turite su elektronine prekyba, tuo daugiau tai Jums turėtų būti akivaizdu.

Nesvarbu, ar Jūs tik pradedate savo e-komercijos verslą, ar planuojate atnaujinti arba migruoti į “Magento”, yra tam tikrų dalykų, kuriuos reikėtų iš anksto pasiruošti.

Įmonės profilis

Visada mums patinka gauti informacijos apie Jūsų įmonę, jos buvimo vietą ir veiklą. Tai padeda mums suprasti bendrą vaizdą. Mes norėtume išgirsti kuo daugiau informacijos apie Jūsų įmonę, pvz., Pramonę, produktų tipus / paslaugas, auditorijos tipą, geografinę prigimtį, būsimus planus, pagrindinius konkurentus ir t.t. Mums, taip pat labai svarbu išgirsti informaciją, kuri gali būti suvokiama subjektyviai, pavyzdžiui: jausmai, kuriuos pageidaujate perteikti savo klientams/ verslo segmentui / tinklui ir pan. Visa tai padėtų mums pamatyti aiškesnesnį projekto vaizdą ir galiausiai suteikti Jums tinkamą paslaugą, atitinkančią Jūsų verslo poreikius.

Surinkę šią informaciją paaiškės, kaip galbūt norėsite, kad jūsų el. Prekybos svetainė veiktų ir atrodytų. Tada galėsime pasiūlyti geriausią variantą jums ir jūsų verslui.

Ir nesvarbu, ar tik pradedate nuo el. Prekybos verslo, ar planuojate perkelti iš e. „OpenCart“ į „Magento“, yra keletas dalykų, kuriuos turėtumėte apsvarstyti, ir tam tikras užduotis, kurias turėtumėte spręsti prieš pradedant.

Funkcionalumas

“Magento” yra atvirojo kodo platforma, turinti daugybę funkcijų. Taigi, jeigu tik pradedate savo elektroninės komercijos projektą, paprastai rekomenduojame pradėti nuo standartinių “Magento” funkcijų.

Bet, jeigu keičiate turinio valdymo sistemą (pvz. norite migruoti iš OpenCart į Magento), turėtumėte žinoti, ar yra kokių nors funkcionalumų Jūsų dabartinėje svetainėje, kuriie gali būti neįtraukti į standartinį “Magento” funkcionalumą.

Tą patį galime pasakyti ir apie naujus Magento klientus, kurie norėtų realizuoti konkrečias funkcijas pačioje pradžioje. Praktiškai, nėra tokio funkcionalumo, kurio negalėtumėme įgyvendinti. Žinoma, reikia atsižvelgti į laiką ir į biudžetą.

Duomenų migravimas

Jeigu keičiate el. komercijos platformą, visada išlieka duomenų perkėlimo klausimas. Tas pats klausimas lieka ir atnaujinant versiją iš „Magento 1“ į „Magento 2“. Įvertinę duomenis, kuriuos norėtumėte perkelti, mes patikrinsime duomenų bazės struktūrą ir parengsime migracijos įrankį. „Magento“ atnaujinimui, taip pat yra išleistas oficialus migracijos įrankis, kuris tam tikrais atvejais gali būti panaudotas.

Išorinės sistemos

Labai svarbu žinoti, kokias išorines sistemas norėtumėte integruoti. Įvairių sistemų integracija padeda sutaupyti laiko bei gali stipriai pagreitinti Jūsų įmonės vidinius procesus. Prieš pradedant projektą, mums labai svarbu žinoti, su kokiomis sistemomis Jūsų el. parduotuvė turėtų būti sujungta. Populiariausios sistemos, su kuriomis el. parduotuvė turėtų būti integruota:

  • Mokėjimo paslaugų teikėjas. Kokį mokėjimo būdą (angl. payment gateway) norėtumėte naudoti? Magento, pagal nutylėjimą, jau turi keletą integruotų mokėjimo būdų, kuriuos reikėtų tik sukonfigūruoti. Reikalingas sprendimas, kokį įmokų surinkimo paslaugų teikėją pasirinksite. Nuo to priklausys nauda Jūsų verslui: komisiniai, greitis, patogumas ir t.t.
  • Pristatymo paslaugų teikėjas. Kaip ir su mokėjimo metodais, “Magento” turi nemažai realizuotų standartinių siuntimo būdų. Reikalui esant, galime sukurti ir individualius sprendimus. Pasirinkti siuntimo paslaugų teikėją yra nelengva užduotis. Tai priklausys nuo daugybės detalių, tokių kaip: kainų nustatymas, geografija, kurią norėtumėte pasiekti, parduotuvėje esančių produktų tipas ir t.t. Keletas Lietuvoje veikiančių pristatymo paslaugų teikėjų turi paruošę savo sistemas taip, kad lipdukų spausdinimas, kurjerio iškvietimas ir pan. gali būti atliekamas ir iš Jūsų el. parduotuvės.
  • Likučiai, užsakymai, klientai – ERP. Tai bene viena svarbiausių ir dažniausiai pasitaikančių integracijų, kurias mes realizuojame mūsų klientų svetainėse. Viskas priklauso nuo to, kokią programinę įrangą naudojate savo vidinių procesų optimizavime, taip pat kokius duomenis norėtumėte sinchronizuoti. Lietuvoje dažniausiai integracija atliekame su sandėlio likučių apskaitos programomis, tokiomis kaip Rivilė, Navision, Skaita, Butenta, Agnum ir t.t. Galimas tiek dalinis likučių sinchronizavimas, tiek ir pilnas: užsakymų, sąskaitų, rezervų, klientų ir t.t. Dalis mūsų klientų naudoja individualiai jiems sukurtus sprendimus – tokiu atveju idealu būtų pamatyti Jūsų sistemos dokumentaciją, kad galėtumėme įvertinti ar nekils kliūčių ateityje.ERP ir el. parduotuvės sujungimas turi daug privalumų, iš kurių esminiai:
    • El. parduotuvėje pateiksite realius duomenis: likučius, kainas, pavadinimus ir t.t.
    • Išvengsite tų pačių duomenų įvedimo dviejose sistemose
    • Sumažinsite klaidų tikimybes
    • Pagreitinsite procesus – sumažės duomenų apdorojimo laikas
    • Mechaninius darbus atliks sistema, o jums liks daugiau laisvo laiko

Biudžetas

Tai vienas labai svarbus veiksnys tiek iš Jūsų, tiek ir iš mūsų pusės. Akivaizdu, kad tai labai svarbu dėl finansinio aspekto. Biudžeto žinojimas leis mums realistiškai vertinti: „reikia“ vs. „būtų gerai turėti“, individualūs sprendimai ar moduliai, trumpalaikiai tikslai vs. ilgalaikiai tikslai ir t.t. Atliksime namų darbus ir analizuosime visas detales, kad galėtumėme pasiūlyti galutinį sprendimą, kuris atitiks Jūsų poreikius.

Laikas

Projekto įgyvendinimo terminai yra labai svarbūs, kartais net kritiniai. Tai visada turi įtakos projekto įgyvendinimui, ir ne visada ta įtaka yra gera. Bendrai, būtų idealu turėti „erdvės“ projekto įgyvendinimui, nes tuomet žmonės, kurie dirba su Jūsų projektu, turės daugiau laiko apgalvoti sprendimus. Taip pat, negalime atmesti rizikos, kad visada gali nutikti kažkas ne pagal planą, ypač su sudėtingesniais projektais. Negalime pamiršti, kad laiko trūkumas gali susidaryti ir dėl kliento nuomonės pasikeitimo, arba delsimo pateikti atsakymą arba priimti sprendimą. Bet koks didesnis pasikeitimas projekto įgyvendinimo eigoje, turės įtakos jo įgyvendinimo terminui.

Sunku nepamineti žymiosios schemos su trimis požymiais: gerai, pigiai, greitai. Jūs galite pasirinkti tik du. Rinkitės išmintingai!

Avitela

Greito, gero, pigaus modelio pavyzdys

Kas toliau?

Tik surinkus aukščiau aprašytą informaciją mes galime tvirčiau ir apibrėžčiau kalbėti apie galimą projekto įgyvendnimą pas mus. Žinodami informaciją mes galime pasiūlyti keletą skaičių ir terminų bei kalbėti apie sekančius žingsnius.

Tikiuosi tai suteiks jums geresnį supratimą apie tai, kokia informacija reikalinga prieš kreipiantis į įmonę dėl elektroninės parduotuvės projekto įgyvendinimo. Tokiu būdu sutaupysite laiko ir pradėsite projekto įgyvendinimą geriausiu įmanomu būdu.

Jei jus domina darbas su mumis, peržvelkite mūsų portfolio ir susisiekite su mumis! Džiaugiamės galėdami bendradarbiauti teikdami novatoriškus interneto sprendimus jūsų verslui.

Grįžti į blogą

Susidomėjote? Aptarkime jūsų projektą

Paskambinkite ar parašykite el. laišką ir mes suplanuosime susitikimą kurio metu aptarsime jūsų projektą ir mūsų idėjas jums.